- Què hem fet i què hem aprés?
Hui altres companyes nostres han presentat el tema 9 de la nostra assignatura, aquest s'anomena "La competència digital de l'alumnat d'Educació Infantil. En aquesta presentació han tractat les habilitats que tenen els nostres alumnes de avui i de com poden aprendre aquesta competència:
- Primerament, ens han donat una breu introducció a les TIC de com en la societat del nostre segle l'educació ha tingut un canvi de processos d'aprenentatge i una remodelació als processos d'ensenyament-aprenentatge. També ens han parlat en aquest apartat sobre els avantatges i els inconvenients de les TIC a l'àmbit educatiu com per exemple un avantatge seria la superació de barreres espacio-temporals, al igual que en els incovenients que es divideixen en recursos econòmics, recursos didàctics i problemes web.
Font: https://goo.gl/SP6ET9 |
- Un concepte al que li han donat molta importància ha sigut a les habilitats del segle XXI i d'aquest han donat una definició com és de qie són aquelles conpetències necessaries perquè els joves siguen treballant, efectius i ciutadants de la societat del coneixement del s. XXI. A més han parlat de les dimensions segons l'OCDE (informació, comunicació i impacte ètic o social), les competències pròpies de la educació (el pensament crític, la col·laboració, la comunicació i la creativiat e innovació), i algunes propostes i tractats que han fet alguns països com Noruega, Irlanda, Austria i Mèxic.
- Després han parlat de l'aprenentatge permanent, de la seua definició segons la COM, dels contextos establets per a aquest tipus d'aprenentatge (educació a casa, d'adults, contínua, treball de coneixement i entorns personals) i de la competència digital en aquest.
- Altre concepte molt important ha sigut la generació NET on els estudiants del s. XXI amb flexibilitat i creativitat provoca que la competència digital ixca del procés educatiu. Després han parlat de la definició deinf competència digital seogns alguns autors, de les habilitats que es desenvolupen en Educació Infantil, de l'alfabetització digital i de la motivació. I per acabar la presentació han explicat l'Internet i les eines 2.0 i els recursos que podem utilitzar a classe com són els programes Matematics (per aprendre matemàtiques) o Pixton (per a crear còmics i vinyetes).
Font: https://goo.gl/GFyBGx |
Després el professor ha explicat que hem de fer en la pràctica 4 la qual consisteix en crear un vídeo amb una narració digital de un missatge. Per això, ens fiquem a Enllaços en el Drive y després en el primer dels enllaços que ens saldrà un pdf on ens expliquen com es la plantilla del nostre vídeo i de com hem de fer-ho. Es divideix en dues part:
- Tasca: de que va a tractar el nostre vídeo
- Procés: on hem de fer un guió tècnic del vídeo i del procés que hem d'adjuntar amb el enllaç del vídeo. Aquest es divideix en: tipus de plano, la transició (si la imatge es per corte o per fundit) i la durada de cada recurs que posem com per exemple la imatge que dura etc.
A més tots els recursos han de estar lliures de drets i ha que durar mínim 3 minuts.
- Per a saber més:
Ací us deixe un vídeo que ens han posat durant la presentació per a entendre millor el tema:
- Per a saber més:
Ací us deixe un vídeo que ens han posat durant la presentació per a entendre millor el tema:
- En aquest ens expliquen qué són les habilitats digitals del segle XXI:
Font: Licencia YouTube estándar
No hay comentarios:
Publicar un comentario