Bona vesprada a tots
- Què hem fet i que hem après?
Hui algunes companyes han presentat el tema 6 que s'anomena "L'organització de les TIC als centres d'educació infantil i primària". Aquest tema tractava sobre les TIC i de la seua organització en els centres educatius. Alguns aspectes que han destacat han sigut:
- Què hem fet i que hem après?
Hui algunes companyes han presentat el tema 6 que s'anomena "L'organització de les TIC als centres d'educació infantil i primària". Aquest tema tractava sobre les TIC i de la seua organització en els centres educatius. Alguns aspectes que han destacat han sigut:
- En un principi ens han parlat de la societat red que és la societat en la que vivim on es va desenvolupant entorn a les TIC. En la seua base és necessari una adaptació de la societat, altra de la rutina diària, altra de la educació i altra del professorat i alumnat. A més les TIC en la educació ha sigut molt important ja que ha implicat una constant innovació educativa.
Fuente: https://goo.gl/V3stQF
- Altre concepte important és el com s'organitza les TIC en la educació. L'administració educativa esmenta una sèrie de fins i intencions per ajudar a planificar i guiar l'acció docent. Ens han destacat varies lleis que han sigut importants en la intregració de les TIC en l'educació com són la LOMCE, la LOE i el Reial Decret 132/2010. A més destaquen competències bàsiques, és a dir, medides organitzatives com és el tractament de la informació digital. I també ens han explicat que dins de la Resolució de la Generalitat Valenciana es diu que el director/a del centre efectuarà la proposta dels coordinador/a de les TIC.
- Altre aspecte es que alguns aspectes organitzatius a tindre en compte per aquesta introducció de les TIC són:
- Sistema educatiu
- Estructura de la institució
- Context d'ensenyança-aprenentatge
- Entorn de l'aula
- A més amb les TIC apareixen nous llocs per a les activitats educatives i la formació de alumnes i professors. També hem de tenir en compte les modalitats bàsiques de la organització dels mitjans com són tallers i racons; centres de recursos; i departaments d'activitats complementàries i extraescolares.
- Altre concepte important són els canvis en les organitzacions educatives. A nivell de centre ens produeix un canvi cap a una cultura cooperativa; i en la percepció de les TIC, el professorat perceben les TIC en l'educació des d'una ideología reformista i tecnòcrata.
Fuente: https://goo.gl/zbYF6g
- També hem vist que l'ús de les TIC ha suposat alguns canvis metodològics com són classes més actives i participatives, aprenentatge autònom de l'alumnat, i la adquisició de coneiximents a través de treballs d'investigació.
- I per últim han proposat i explicat diversos plans com són el Pla TIC (Pla Estratègic de la Generalitat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions), el Pla Intregra-TIC, el Pla Més-TIC i ITACA. I per acabar la presentació ens han mostrat algunes experiències de referència sobre alguns metodes i eines que ens mostren l'avanç de les TIC en l'educació.
A més el professor després ens ha explicat un poc com crear la nostra propia Webquest.
- Ens fiquem en Google Sites per a crear una versió clàsica.
- Desprès ponem l'habilitat de buscar més plantilla per a nostra Webquest si volem
- A continuació hem de posar-li un nom i anar editant-la al nostre gust.
- Per a saber més
Ací us deixe un video que ens han posat les nostres companyes on veiem vàries metodes per a la introducció de les TIC en les aules.
Fuente: Licencia de YouTube estándar
No hay comentarios:
Publicar un comentario